Theodore Parker, Tarmo Johannes
Uurimuse eesmärgid:
Projekt "A Future In The Past" seab kahtluse alla kunstiuuringute praeguse suundumuse, milleks on ajalooliselt informeeritud lähenemisviiside rakendamine mineviku live-elektroonilise muusika suhtes. Kaasaegseid kontseptsioone nagu elavus, publiku interaktsioonid ja hüperinstrumendid vaadeldi projektis läbi kolme Udo Kasemetsa kompositsiooni. Palasid David, David, Larry ja James (1978), Tt (1968) ja Yi Jing Jitterbug (1981) analüüsiti ajalooliselt arhiiviuuringute, esinejaintervjuude ja vanemate elektrooniliste instrumentide võimaluste kaudu. Andmeid kasutati Eesti Elektroonilise Muusika Seltsi ansambliga proovides, kus otsustati ajalooliselt põhjendatud tõlgendus. Seda iga teose lõplikku tõlgendust võrreldi seejärel elulisuse, publiku interaktsioonide ja hüperinstrumentide lähenemisega. Võrdluse läbiviimiseks kasutatud meetod pärineb ajakirjast Media Archaeology. Uurimistöö tulemused näitavad, et kuigi Kasemetsa töödes on mõned tänapäevased kontseptsioonid, mida me praegu selles valdkonnas kasutame, on ebatõenäoline, et ajaloouuringud suudaksid lahendada mõnda kaasaegsel ajal eksisteerinud kunstiprobleemi. Tundub, et Kasemets arvestab tehnoloogiaga vaid selles võtmes, kuivõrd sel on võimet rikkuda levinud arusaamu muusikast ja tõhustada süsteemiteooria rakendamist kaasaegses muusikas. Edasised soovitused hõlmavad erinevate heliloojate loomingu uurimist, kusjuures käesolev uurimustöö võiks toimida mudelina.
Koostööpartnerid:
Periood:
01.09.2022–30.11.2023
Rahastaja / programm:
Kultuuriministeerium / Kultuuri- ja loomevaldkondades loovuurimuse toetamine